eGovernment a kyberbezpečnost

Datum: 17.8.2022

Digitalizace veřejné správy podle Evropské unie ušetří až 20 % nákladů na komunikaci státu s občany. eGovernment pomůže přetíženým starostům zjednodušit komunikaci s občany a zaměstnanci i občané získají přímý kontakt s úřadem v nejvyšším možném komfortu.

V České republice elektronizace zatím postupuje pomalu. Pro její podporu a urychlení změn byla proto v rámci programu IROP vyčleněna částka 12,4 mld. Kč.

Co lze dotovat

Elektronizaci služeb, rozšíření propojeného datového fondu, elektronickou identitu, pořízení mapových podkladů, kybernetickou bezpečnost, automatizaci zpracování dat s

kdo může čerpat

Kraje, obce, města, státní úřady a podniky, příspěvkové organizace, organizační složky státu a obcí

výše dotace

1 – 100 mil. kč

Míra dotace

až 85 %

Bezpečné digitální prostředí pro všechny

Cílem je přispět k urychlení digitalizace, pořizování dalších SW modulů pro obce a vytvořit jednoduché a uživatelsky přívětivé služby pro občany bez ohledu na věk nebo digitální kompetence. Hlavním tématem je přístup z jednoho místa a využití jedné elektronické identity ke všem službám.

Digitalizace je transparentnost, transparentnost vyvolává důvěru a obec, která má důvěru svých občanů má klid na práci.

Zvýšení kybernetické bezpečnosti je nutnou součástí digitalizace. Pro organizace je zásadní a na její kvalitě často závisí životy lidí, např. při zablokování systémů v nemocnicích nebo útoku na energetickou distribuční síť.

Příklady projektů

  • Nákup dalších modulů k již existujícím softwarům pro obce a města
  • Software pro správu složek a dokumentů, spisovou službu, kontakty, evidenci smluv, distanční správu úkolů nebo homeoffice, správu přístupů do objektů a dveří, GDPR, digitální úřední desku, hromadnou komunikaci s občany, rozklikávací rozpočet, interaktivní prohledávaní map a pasportů, vyhlašování a správu dotazníků a anket, rezervaci vybavení, prostor nebo služeb a mnohé další
  • Vybudování a pořízení informačního systému obce/města
  • Přechod na cloudové řešení SW obce ze serverového
  • Portál obce umožňující občanovi vést si svůj profil občana, veškerá podání vůči obci na jednom místě, provázanost s Portálem občana
  • Pořízení prostorových dat a dalších datových fondů agendových informačních systémů, základních registrů, dobudování potřebné infrastruktury

Hlavní podmínkou projektu je rozšíření funkcionalit eGovernmentu. Měl by obsahovat alespoň tři zcela nové funkcionality, pro uživatele být snadno ovladatelný. Výsledkem má být efektivní komunikace občana s úřady a snížení nákladů státu.

Náš odborník na oblast eGovernmentu je Richard Budzák a ochotně vám zodpoví veškeré dotazy týkající se této problematiky.

Ozvěte se nám, budoucnost začíná teď.

RPA_logo_20let_barva

Richard Budzák
zástupce ředitele

+420 732 226 134
budzak@rpa.cz

Napište nám nebo zavolejte!

Chcete konzultovat svůj projekt? Zanechte nám zprávu a my se vám ozveme zpět. Pokud raději voláte, použijte telefon +420 737 623 164 nebo nám napište na rpa@rpa.cz.

Nejnovější aktuality